پنجشنبه، خرداد ۲۷، ۱۳۸۹

"این پنج فیلم"

"Shelter"
در صحنه افتتحايه"زاك"با انرژي زياد اما بالقوه در حال گذر از خيابان هاي شهر مي باشد و بعد در جايي دورتر و در سكوتي عجيب در فضاي گرگ و ميش غروب در تنهايي به نظاره شهري شلوغ و پر هياهو نشسته است.
اين تصوير شايد پيش درآمد و فشرده اي از تمامي هدفي است كه فيلم دنبال مي كند و تفسيري است از آن آرمان و زندگي همه كساني كه در جستجوي معنا و مفهوم خود از تخيل و توهم  به عينيت و جهان ملموس رسيده اند.
مضمون و مفهوم جستجو و جدال فيلم در همه سكانس هاي زيباي موج سواري زاك و شوآن به شكلي شاعرانه و غرور آميز تكرار مي شود و استادي محض و بي چون و چراي كارگردان را نشان مي دهد.
چالشي كه""با خود دارد حس تعقيب بيننده را تحريك مي كند. پسري كه ناچار است ساختار پوسيده سنتي اش را با آن آداب و چهارچوب هاي مسخره و مضحك رعايت كند سرانجام در يك آشنايي تازه عنصر خلاقه درونش به او معنايي ديگر مي دهد و بيداري را براي خود روا مي دارد و ديگر لازم نيست آن حس دروني را محبوس كند . من بدون اينكه قصد پارتي بازي داشته باشم كمي از اين فيلم متوسط به خوب جانبداري مي كنم چون اينكه شخصيت  زاك  تا حدود زيادي به خودم  شبيه است.
 "Shortbus"
تمامي اين جهان غرب با تصاويري ناهنجار و وهم آلود ، شگفت آورتر ار آنچه هست  در اين فيلم به تصوير كشيده شده است . هنر پيشه هاي فيلم با بازي هاي كند و كسل آور و بويژه هنرپيشه زن مغول تبار و صحنه هاي اغراق آميز كلوپ هاي شبانه و تقلا و چالش براي در نورديدن اخلاق و گناه و ... همه و همه دست به دست هم مي دهد تا شما اين فيلم را فيلمي متوسط به پايين يا شايد هم ضعيف بدانيد .
Shortbus از آن دست فيلم هاي است كه آنقدر پست مدرن مي شود كه خودش هم نمي فهمد چه مي خواهد بگويد شايد اين فيلم را بايد فيلمي با مخاطبين خاص بدانيم . اگر فيلمي با ژانر س.ك.س هاي عجيب و غريب و صحنه هاي بي پروا در محدوده ي سليقه شماست حتما اين فيلم را ببينيد.
 "Mulligans"
فيلم،زندگي و دوران يك خانواده را موضوع كار خود قرار داده است . اما بسيار فراتر مي رود و نه تنها گذر يك دوران را ، كه درگيري يك انسان با خود براي كشف معنا و چگونگي برخورد ديگران و موضع گيري آنها با اين كشف جديد را دربر ميگيرد.
گرچه اين كشف براي پدر خانواده بسيار دير اتفاق مي افتد و بسيار نيش زننده و هتاك است اما انگار اين خانواده از جمله همسر ،پسر و دختر 9ساله همه از كره ماه آمده اند و چقدر اغراق آميز و بي هيچ اصراري تسليم تقدير و شخصيت جديد پدر مي شوند . اين فيلم براي آنها كه هلاك تصاوير بديع جنگل هاي كانادا و يا اهل بازي نه چندان هيجان انگيز گلف هستند بشدت توصيه مي شود . رويهم رفته فيلم ارزش ديدن را دارد.
 "Milk"
اميدوارم نقد من از اين فيلم سبب نشود فيلم را ببينيد . از همان فيلم هاي تك رو و ضد سيستم آمريكايي كه هلاك هيبت سازي و قهرمان سازي آمريكايي هستند . كارگردان اين فيلم ، فيلم هاي مزخزف و بي سروته زيادي ساخته كه اين يكي هم روي آنهمه ديگر . ميلك در عين حال ديدگاهي حق طلبانه و مبارزه جويانه دارد . نگاهش مي تواند نگاه ساده آمريكايي باشد كه بي قالب بندي جدي و فريبنده اي تا نهايت سادگي و خلوص پيش مي رود اما كارگردان هر چه در بشقابش بوده بلعيده تا يك فيلم قهرماني- آمريكايي بزرگ از آب در بياورد .
فيلم در اسكار هم نه براي دست آوردهاي هنري بلكه به سبب حمايت هاي بي ذريغ سازمانهاي هم.جنس.گرايان آمريكايي ضد سيستم بود كه به موفقيت هاي نائل شد. بهر حال من هنگام تماشاي فيلم مثل آدم هاي كه توت فرنگي وحشي خورده باشند سه بار به اتاق فكر سر زدم تا شايد بيشتر درك كنم ميلك چه چيزي براي گفتن داشت اما باز هم چيزي دستگيرم نشد .
 "c.r.a.z.y"
خوشحالم كه يك فيلم درست و حسابي به شما معرفي كنم . اين فيلم با همه ي معيارهاي من براي يك فيلم عالي مطابقت دارد اگر فيلم را ببينيد حتما مثل من دكمه ي خروج cd را بلافاصله بعد از اتمام فيلم نمي زنيد و ترجيح مي دهيد اين اثر ماندگار را يكبار ديگر با دقت بيشتري تماشا كنيد . اگر دغدغه ديدن يك فيلم ريشه دار را داريد حتما اين فيلم را ببينيد . داستاني جذاب ، بازي هاي خيره كننده و به تعبيري زير پوستي ، گستاخي و اميد براي جست و جوي هويت ، نگاه حيرت انگيز و البته بدور از غلو به روابط انساني و كارگرداني ماهرانه " jean-marc vallee"همه  از فاكتورهاي هستند كه چنان قوتي به فيلم مي بخشند كه براي اعتبارش بايد در برابر آن سر فرود آوريم . تصوير نهايي فيلم كه انگار آيينه اي است فرا روي من آنچنان تاثير ژرفي بر من گذاشت كه قوسش تا مدت ها در ذهنم دوام و بنيه خواهد داشت . فيلم سخت زنده و پوياست . گرچه در صحنه هايي با فضايي محزون روبرو مي شويد ولي به اندازه اي خوش ساخت و دلپذير است  كه معطوف اراده ي زنده و گرم نقش ها خواهيد شد . بدون شك c.r.a.z.y از معدود فيلم هايي با مضمون homo…ual است كه ذهن و جوهر بيننده را گسترش مي دهد.
نویسنده: کليک کني ضرر نمي کني
پنجشنبه 27 خرداد1389 ساعت: 23:34
سلامي از روي مهر به تو وبلاگ نويس ايراني
ميدونم که به دنبال اين هستي که علاوه بر بالا بردن رنکينگت در گوگل
، تعداد زيادي از دوستانت رو دعوت به خوندن مطالب وبلوگت کني
کليد اين ماجرا در دستهاي من است
نرم افزار اسپمر 100% تضميني ساخت مهندسين ايراني
با قيمت اندک و قابليت هاي بالا و سرعتي فوق العاده
ارسال اين نظرات توسط اين نرم افزار صورت گرفته
صبر کن ميخواستم بگم فرصتو از دست نده حتما به وبلاگ ما سري بزن
نویسنده: حسين
پنجشنبه 27 خرداد1389 ساعت: 18:24
سلام وبلاگتون عالي بود
اگه ميشه به سايت ما هم سر بزنيدممنون ميشم سايت ما رو لينک هم کنيد
آگهي 7 ستاره و عکسدار رايگان
http://www.takkalam.com
نویسنده: شایان
جمعه 28 خرداد1389 ساعت: 1:39
ممنون از معرفیت و پستت. توی این فیلم ها از کریزی خیلی خوشم اومده.

هیچ نظری موجود نیست: